Jste e-shopař, marketér nebo třeba uvažujete nad otevřením vlastního e-shopu? Tahle infografika by se vám mohla hodit. Potřebujete vědět, čeho se lidé při nakupování on-line nejvíc obávají? Jakou platbu upřednostňují? Nebo který srovnávač nejvíc používají? Pak se podívejte na data v infografice, kterou připravila společnost Shoptet a srovnávač Zboží.cz.

Celosvětový obrat e-commerce za rok 2016 byl více než 1,9 bilionu amerických dolarů. Oproti této sumě se našich sto miliard může zdát jako kapka v moři, když ale Českou republiku porovnáme s ostatními zeměmi a vezmeme v potaz počet obyvatel a celkovou situaci na trhu, jde o úžasná čísla. E-shopy navíc tvoří pouhých 9 % z celkového obratu maloobchodu, mají tedy stále obrovský potenciál růstu, což je vidět i v porovnání s loňským rokem,“ komentuje letošní výsledky Miroslav Uďan, CEO ve společnosti Shoptet.

 

Největší e-shopy

V České republice máme zhruba 38 500 internetových obchodů, oproti loňsku nárůst o 500. A rostou i čísla internetových uživatelů, nyní 6,9 milionu Čechů. Určitě vás nepřekvapí, že největšími e-shopy jsou Alza.cz, Mall.cz, Datart.cz. Velký krok kupředu zaznamenal prodejce parfémů Notino (dříve parfums.cz), který byl už vloni v TOP 5, letos však jeho obrat vzrostl o celých 30 % na 6 miliard Kč.

Průměrná objednávka

Stejně jako loni, i letos se snížila průměrná cena objednávky, která činila 1 432 Kč, jde ale o rozdíl v řádech desetikorun. Průměrná roční útrata však vzrostla o více než 1 300 Kč, a to na 7 730 Kč. „Výši utracené částky ovlivnilo hned několik faktorů. Jako primární důvod vidím zvýšenou frekvenci nákupů přes internet. Lidé si již našli své oblíbené obchody, v nichž se nebojí nakupovat online, a proto jejich služeb využívají stále častěji.“ komentuje dále Miroslav Uďan.

Češi milují výdejní místa

Většinou se lidé obávají, že jejich zásilku doručovatel ztratí nebo poškodí. Navíc si chtějí produkty prohlédnout osobně, případně se vyhnout placení kartou on-line. I tohle jsou důvody, které si stále víc e-shopařů bere k srdci a otevírá zákazníkům kamenné prodejny.

Další data si prohlédněte v tabulce. Jsme zvědaví, jak s počtem e-shopů zamíchá zavedení eet a povinnost pokladen po březnovém spuštění.

Redakce Press-Media

Doporučuje další zajímavé články na mediích

i-Články.cz

Svět-Ženy.cz

Press-News.cz