Nákup potravin je jednou z nepostradatelných složek domácího rozpočtu. V některých případech však dokonce jednou z těch nejnákladnějších. Vyplatí se proto znát všechny dostupné možnosti, které kupujícímu zajistí méně cifer na účtence. O jaké konkrétní možnosti se jedná?

Využívání letákových nabídek

Nejběžnějším způsobem, jak docílit cenově výhodných nákupů, je využití nabídek z akčních letáků. Například Lidl leták je k nahlédnutí i v aplikaci Lidl plus anebo je možné zhlédnout akční Lidl leták na příští týden na webu Kaufino.cz. Oblíbené jsou i konkurenční značky, jako je Kaufland, Tesco, PENNY nebo Billa leták. Díky tomu, že jsou všechny letáky k dohledání na internetu, může si kupující přesně připravit, co nakoupí, a především kde to nakoupí. Nutné je však dbát nejen na štítek slevy, ale na reálnou cenu. Občas se totiž může stát, že výrobek ve slevě je dražší než zboží u konkurence, na které se v současné chvíli žádná sleva nevztahuje. 

Odměny pro věrné zákazníky

Kromě letákového zboží je možné využít i zvýhodněné nabídky, které se obvykle vztahují k věrnostnímu programu. Billa body například zákazníky opravňují k získání vybraného zboží za akční cenu, nejčastěji se jedná o kuchyňské pomůcky nebo nádobí. Aplikace Lidl plus má pro změnu kromě letáku Lidl určenou sekci i pro další cenově výhodné nabídky, které může zákazník uplatnit v momentě, kdy si zaktivuje příslušný kód. Ten následně načte u pokladny a sleva mu bude z daného výrobku odečtena. Možné je tak získat jak Nutellu v akci, tak i zlevněné sportovní zboží či jiný doplňkový sortiment. Za každý nákup v Lidlu navíc zákazník obdrží los, díky kterému může vyhrát mimo jiné slevu na další nákup. Kaufland pro změnu láká na to, že ve chvíli, kdy kupující na prodejně objeví produkt s prošlou lhůtou minimální trvanlivosti, obdrží výměnou za to poukázku v hodnotě 50 Kč na další nákup.

Potraviny s blížící se lhůtou minimální trvanlivosti

Většina supermarketů potraviny, kterým se blíží lhůta minimální trvanlivosti, prodává za zlomek ceny. Často se jedná například o jogurty, které prochází za dva dny, těstoviny, které prochází za den a podobně. Ve chvíli, kdy tak víme, že budeme dané zboží spotřebovávat ihned, jedná se o skvělou volbu, díky které člověk nejen ušetří, ale ještě navíc přispěje k udržitelnosti. V opačném případě totiž dané potraviny obvykle končí ve směsném odpadu. Podobný systém má Lidl zavedený i u ovoce a zeleniny, jakmile mají vybrané kousky, nejčastěji cibule nebo jablka, například natrženou síťku, sjednotí se v tříkilových bedýnkách, které si zákazník může zakoupit za symbolickou částku 25 Kč. Ročně se tak přispěje k minimalizaci až několika tun odpadu. 

Stejně tak žádoucí je, aby člověk kupoval pouze takové množství potravin, které rodina opravdu sní. 

Předchozí článekHledáte reklamní předmět? Našli jsme jej za vás.
Další článekRostoucí inflace donutila Čechy šetřit
PR články, Linkbuilding (Zpětné odkazy) je SEO nástroj k zviditelnění vašeho webu. Linkbuilding (budování zpětných odkazů) SEO nástroj, pro publikaci PR článků. Zpětný odkaz PR článek Publikace PR článků PR články - publikujeme pouze na kvalitních webech. SEO nástroj, pro publikaci PR článků.