Podnikáme v době, ve které heslo „náš zákazník, náš pán“ platí více než kdy jindy. Prozákaznického přístupu byste se měli držet i v případě, že se pohybujete v nízkokonkurenčním oboru. Proč? Protože tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne a klientela přesedlá k někomu, kdo si jí bude vážit. Jak byste se měli k zákazníkům chovat, aby vás naopak doporučili známým?

Dodržte, co slíbíte

Zákazníci si vás budou vážit pouze za předpokladu, že s nimi budete jednat fér. Mazání medu kolem úst je cestou do podnikatelského pekla. Takže když jim slíbíte slevu nebo dárek, dejte jim ho. Vždyť i vy si své partnery vybíráte na základě solidního jednání. Lži a nepravdy fungují jen krátkodobě. Nakonec se provalí a pošpiní vám jméno.

Hlídejte si termíny

Dochvilnost a dodržování slíbených termínů jsou výsadami těch nejlepších. Nenechávejte své zákazníky čekat a vždy si důkladně rozplánujte jednotlivé činnosti, aby na sebe navazovaly a nevznikaly prodlevy. V souvislosti s hlídáním termínů je řeč o osobních schůzkách, ale také o objednávce zboží na sklad apod. Pokud se váš časový harmonogram hroutí, pořiďte si pomocníka – s plánováním vám pomůže vhodně zvolený CRM systém.

Nevymlouvejte se

Nikdo není dokonalý a je naprosto přirozené, že se vám nebo vašim zaměstnancům čas od času něco nepovede. Proto klientům neslibujte modré z nebe, když víte, že nejste schopni závazkům dostát. A vždy se za chyby omluvte – upřímnost může vztah mezi vámi a klientem posílit, výmluvy naopak rozbít.

Komunikujte s týmem efektivně

Jistě kolem sebe máte schopné spolupracovníky, ale umožnili jste jim skutečně efektivní sdílení informací? Alfou a omegou úspěšného řízení vztahů se zákazníky je CRM – systém, v rámci kterého spolu mohou členové týmu komunikovat, sdílet veškeré podklady k projektům, analyzovat data a plánovat další kroky.

„Cé er emko“ je zřejmě nejsilnější zbraní prozákaznického přístupu. Vyzkoušejte například tento český systém CRM zdarma a dáte nám zapravdu.