Zákonem daná záruční lhůta umožňuje reklamaci zboží do dvou let od nákupu. Když se vám během této lhůty porouchá mobil, tablet, notebook nebo třeba fotoaparát, uplatníte záruku a prodejce se postará o nápravu. V určitých situacích však zařízení reklamovat nelze. Například v případě poškození při používání či krádeže. Řešením může být speciální pojistka zvaná pojištění nahodilého poškození. Kdy vám pomůže a na co si dát pozor?

Dobrá volba, ale pouze od vybraných pojišťoven

Pojištění nahodilého poškození může být spásou pro každého, komu se na paty lepí smůla. Pokud jste v minulosti přišli o mobil vlastní nešikovností, případně vám ho někdo odcizil, můžete se proti těmto a podobných situacím pojistit. Jen byste si měli důkladně přečíst smluvní podmínky vybraného pojistného produktu. Může se stát, že pojišťovna a některé poměrně běžné situaci postaví na seznam tzv. výluk a v případě pojistné události neuhradí ani korunu.

O výše uvedeném přístupu se přesvědčili mnozí spotřebitelé, kteří pojistku uzavřeli rovnou na prodejnách. Ve spěchu se neseznámili se skutečným smyslem pojistky a mysleli si, že se vztahuje na všechny důvody poškození. Některé pojišťovny odmítnutí vyplacení plnění zdůvodnily nedbalostním jednáním. Jiné zase neřeší poškození způsobená dítětem ve věku do 8 let.

Majetkové pojištění je přitom samo o sobě velmi užitečné. Zájemce by se však neměl spoléhat na tvrzení prodejce a naopak si prostudovat pojistné podmínky.

Pojištění může prodloužit standardní záruku až o 36 měsíců

Neméně zajímavou možnost ochrany dražší elektroniky představuje pojištění prodloužené záruky. Pokud máte obavy, že zařízení přestane fungovat bezprostředně po uplynutí zákonem stanovených dvou let, můžete si standardní záruku prodloužit až o tři roky nad původní rámec.

Oba typy majetkového pojištění nabízí za výhodných podmínek ERGO pojišťovna.