Marketing se v poslední dekádě točí především kolem online reklamy, ale přesto je stále velmi důležitým zdrojem zákazníků i reklama venkovní a měli byste jí zahrnout do svého marketingového mixu.
Možností je celá řada a kromě billboardů, polepů autobusů/automobilů či světelných bannerů můžete vyzkoušet efektivitu “starých dobrých” plakátů. Ačkoliv je mnoho pracovníků marketingových oddělení podceňuje, mohou být pro firmu velmi přínosné. Předpokladem úspěchu je nevšední, atraktivní podívaná. Plakát se musí potenciálním zákazníkům dostat pod kůži.
Na co si dát pozor?
Výlep plakátů byl ještě poměrně nedávno jednou z hlavních forem outdoor reklamy. Lidé je však postupem času začali považovat za přirozenou součást městského prostředí a přestali jim věnovat pozornost. Plakátová slepota se však týká spíše nudných motivů a nic neříkajících nápisů. Podaří-li se vám z plakátu udělat malé mistrovské dílo, rázem se změní na mocnou marketingovou zbraň.
Lidé se rádi podívají na plakát, který se liší od toho, co je běžně k vidění. Chcete-li opravdu uspět, nebojte se šokovat. Samozřejmě v pozitivním slova smyslu a s ohledem na cílovou skupinu.
Dalším důležitým kritériem jsou místa, na kterých plakáty vylepíte. Logicky by to měli být lokality, kde se vyskytují “vaši” zákazníci. Prodáváte-li například streetwearovou módu pro mladé, zaměřte se na okolí středních a vysokých škol.
Design a formu raději svěřte kreativcům
Navrhnout plakát, který zaujme a přiměje lidi, aby navštívili vaši prodejnu či webové stránky, není snadné. Stejně jako v případě jiných forem reklamy jsou žádoucí grafické cítění a kreativita při vymýšlení textu. Naštěstí pro vás na to nemusíte být sami. Obraťte se na renomovanou agenturu, pro kterou je kreativní outdoor reklama každodenní rutinou a budete mít jistotu, že s plakáty nešlápnete vedle.